4 april 2013

Help! Wat betekenen de veranderingen voor bloggers???

Je hebt het misschien al gehoord.
Google gaat de komende tijd diverse diensten stoppen.



Alle plaatjes uit dit bericht mogen niet vrij gebruikt worden!


Twee van deze diensten hebben voor ons als bloggers én voor ons Lezers van creatieve blogs echt meerwaarde.
Waarom stoppen deze diensten die voor ons als bloggers belangrijk en prettig zijn?
En wat zijn voor ons de echte goede alternatieven?




Blijft de vrienden-dienst behouden voor Blogger?

Hier staat dat de vriendendienst blijft bestaan voor Blogger. Is dat waar




Diverse Bloggers vragen aan hun vrienden over te stappen naar een alternatief, ook al lees ik over de werking daarvan kritische geluiden. Zijn er nog betere alternatieven? En is dit nodig als waar is dat de vertrouwde vriendendienst voor Blogger blijft bestaan?

Op een ander blog las ik dat Google Vrienden en Google Reader aan elkaar gelinkt zijn en dus beide gaan stoppen.


Google schept onrust, verwarring

De vele posts en reacties over het stoppen van beide Google diensten tonen onrust, onbegrip en veel gezoek naar echte goede alternatieven.

Dat reader-dienst geliefd is en veel wordt gebruikt, blijkt uit het toenemende aanbod van andere RSS-diensten die graag het gat willen opvullen.
Hier worden zeven RSS-diensten voor ons op een rij gezet. 


Help!! Wat moet ik als leek weten én doen?

Ik heb over al deze zaken weinig kennis. Gelukkig was dat tot nu toe bij Blogger ook juist niet nodig.

Nu ben ik op zoek naar de juiste informatie en de beste, gemakkelijkste alternatieven.

Wie weet hier echt alles van? Wie kan mij en vele anderen helpen?

Wie heeft geweldige tips?

Plaats je tips en adviezen onder dit bericht.
Dan kunnen ook andere bloggers er hun voordeel mee doen.

Groetjes,









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...